Rosé d’Anjou, de Franse Revolutie herbeleefd

Afgelopen zomer kleurde het roze op het strand van Bloemendaal. In het kader van de promotie voor Rosé d’Anjou werd op 14 juli de bestorming van de Bastille met een knipoog dunnetjes overgedaan. Het feest was het hoogtepunt van een succesvolle campagne, waarin werd samengewerkt met sieradenmerk Otazu. Dat de rebelse positionering van de koning van de Rosé volledig werd bevestigd, blijkt uit de bijna 14.000 deelnemers aan de online actie. Rosé d’Anjou is een van de toppers uit de Loirestreek en geniet enorme populariteit bij een jongere vrouwelijke doelgroep. De export naar Nederland van Rosé d’Anjou is in de afgelopen 10 jaar vervijfvoudigd (meer dan 20.000 hl p.j.)  

Offline en online
De campagne was een fraai voorbeeld van het versterkend effect van online en offline activiteiten. Het themafeest op 14 juli haakte in op de halslabelactie die op dat moment in de supermarkten liep. Daar waren sinds mei 700.000 flessen Rosé d’Anjou voorzien van een actiesticker met een unieke code. In de sociale media werd deze actie ondersteund door een like & win promotie en een fotowedstrijd op de Facebook fanpagina van Rosé d’Anjou. Foto’s die op het feest gemaakt werden, konden rechtstreeks dienen in de wedstrijd. Door te participeren op de website www.rosedanjou.nl via de unieke code maakte men kans op een exclusief juweel van Otazu. Bovendien gaf het invoeren van de code al recht op 15% korting bij de webshop van Rodrigo Otazu www.rodrigootazu.com.

Juwelen van de Loire

De actie Rosé d’Anjou is een onderdeel van de overkoepelende campagne voor Loire wijnen «Loire, een kistje vol juwelen». In de paraplucampagne wordt de rivier de Loire uitgebeeld als parelketting met drie edelstenen eraan. De edelstenen verbeelden de verschillende appellations, stuk voor stuk juweeltjes met ieder zijn eigen karakter. In de campagne worden naast Rosé d’Anjou, Touraine Sauvignon en Muscadet uitgelicht met aparte activiteiten. In 2014 zal de Rosé d’Anjou campagne voortgezet worden met spraakmakende activiteiten richting de consument.
Impressie van het themafeest: de Franse Revolutie bij Woodstock69 in Bloemendaal: http://www.youtube.com/watch?v=elIwUp1GIOI
Facebook: www.facebook.com/rosedanjou.nl
Website: www.rosédanjou.nl

Voor meer informatie:
Alterego marketing and creation, Michel Le Roux 070-3389440, www.alteregomarketing.com,  info@alteregomarketing.com
Einde persbericht_________________________________________________________

Attachments

  • jpg
    Bestandsgrootte: 3467kb
  • jpg
    Bestandsgrootte: 1874kb
  • jpg
    Bestandsgrootte: 830kb
  • jpg
    Bestandsgrootte: 967kb

Andere bezoekers keken ook naar: