Met z’n allen naar de BERGERAC

Het begin van dit jaar stond in het teken van de Wine Professional èn de Vakantiebeurs. Als we de trends voor 2014 van de twee beurzen volgen, gaan we van de zomer met de hele familie naar de Dordogne en verblijven midden tussen de wijngaarden. Op Wine Professional in Amsterdam presenteerden vier producenten hun wijnen en chateaus als vormden zij een wijnroute door de Bergerac. In Utrecht werd intussen de top 5 vakantietrends* voor 2014 bekend gemaakt: Multigeneratievakanties, de natuur in, cruisen, social travel (overnachten bij locals)  en ‘expertcation’ (leren over de lokale gewoontes).
*Bon: Trendbureau Cherry Picker

Wijn en vakantie
De Dordogne is voor Nederlanders een populaire vakantiebestemming en wordt ook wel onze 13de provincie van ons land genoemd. De wijnstreek Bergerac ligt aan de oevers van de Dordogne rivier, verdeeld over 93 wijndorpen en 11.000 ha wijngaarden. De regio is bij uitstek geschikt voor de huidige vakantietrends: bijvoorbeeld met 3 generaties luxe kamperen in de natuur. Maar even goed kan men er wandelen door de wijngaarden en overnachten op een wijnchâteau of bij een kleine wijnboer. In de Bergerac is veel te leren over gastronomie en wijn. De wijncultuur gaat 2000 jaar terug. Anno 2014 kent de Bergerac 13 AOC’s en een zeer gevarieerd aanbod.

Voordelig
De vier producenten op Wine Professional vertegenwoordigden ieder een stukje van de wijnroute door de Bergerac: Château des Lys (Pécharmant), Château Trolliet Lafite (Côtes de Bergerac, Bergerac rosé en rouge), Château La Brie (Monbazillac, Bergerac rouge en Blanc sec) en Château Mallevieille (Montravel en (Côtes de) Bergerac). Wijnjournalist Fred Nijhuis typeerde de wijnen tijdens de Masterclass als ”..wijnen die kunnen concurreren met Bordeaux op kwaliteit, maar vele malen voordeliger zijn”.

De campagne voor Bergerac wijnen wordt voortgezet in 2014 onder het motto “Zo naturel! Bergerac wijnen”. Het wordt het derde jaar vol activiteiten die Alterego Marketing & Creation voor Bergerac gaat voeren. Momenteel loopt er nog een halslabel actie op de winkelvloer in samenwerking met Vacanceselect. De online community op Facebook zet zich krachtiger voort.
Voor meer informatie:
Alterego Marketing & Creation, Michel Le Roux 070-3389440, www.alteregomarketing.com, info@alteregomarketing.com

Attachments

  • jpg
    Bestandsgrootte: 908kb
  • jpg
    Bestandsgrootte: 268kb
  • jpg
    Bestandsgrootte: 206kb
  • jpg
    Bestandsgrootte: 1488kb

Andere bezoekers keken ook naar: