BERGERAC, wijnen van de toekomst
Met de aanwezigheid van de wijnen uit de Bergerac tijdens de Zomerproeverij van Perswijn, werd dit weekeinde de campagne 2013: “Zo naturel! Bergerac wijnen” aan het publiek gepresenteerd. De top 30, geselecteerd door hoofdredacteur Ronald de Groot, was representatief voor een nieuw elan, omschreven als “Bergerac smaakt naar de toekomst”. Naast een intensieve Facebook campagne zal vanaf september een halslabelactie op de winkelvloer van start gaan om de wijnen bij de consument onder de aandacht te brengen.
Community
Een krachtige online community past bij wijnen met toekomst. Op Facebook maakt de consument kennis met Roxanne, Manon en Alexandre die met een groene camper door de Dordogne trekken. De meeste Nederlanders zullen de Bergerac wijnen kennen van hun vakanties in het populaire gebied. Vandaar ook de samenwerking met VacanceSelect.nl die diverse prijzen ter beschikking stelt. Het zijn vooral de minder bekende, maar kwalitatieve AOC’s zoals Pécharmant, Montravel, Monbazillac, Saussignac en Rosette waarmee de regio opnieuw op de kaart wordt gezet. Op de winkelvloer zal de consument door middel van halslabels mee kunnen doen aan een online wedstrijd en kans maken op een verzorgd verblijf in Bergerac. Deze actie loopt van september 2013 tot februari 2013.
Facebook: www.facebook.com/bergeracwijnen
Vinexpo
In navolging van het succes op Prowein, zullen de speedtastings op Vinexpo herhaald worden. Kris van de Sompel (Belgisch sommelier) zal de proeverijen dagelijks begeleiden. Daarnaast:
maandag 17 juni 11.00: 20 jaar ‘Concours des vins de Bergerac’
dinsdag 18 juni 18.00u: Verticale proeverij Montravel 2002-2012 , Café la Tupina
di 18 en wo 19 juni 11.00u: proeverij biologische wijnen uit de Bergerac in het Palais des Congrès de Bordeaux .
Bergeracwijnen vindt u in Hal 2 PQ 25.
Voor meer informatie:
Alterego marketing and creation, Michel Le Roux 070-3389440, www.alteregomarketing.com, info@alteregomarketing.com
Einde persbericht_________________________________________________________