ROSÉ D’ANJOU wordt ‘tuinwijn 2011’
Met het doorbreken van de zon verschijnt steeds vaker rosé in het glas. De tuin is momenteel de plek bij uitstek om te genieten van een koel glas rosé. Een van de populairste Franse rosés in Nederland is Rosé d’Anjou. Deze friszoete rosé uit de Loire-streek spreekt met name aan bij jonge vrouwen. Binnenkort starten wijnproducenten van Rosé d’Anjou een nieuwe actie waarbij men kans maakt op een magnifieke tuin (‘magnificent garden’).
Rosé d’Anjou is een zomerse wijn die zich uitstekend laat combineren met zomerse salades, barbecue en aperitiefhapjes. Jarenlang werd het als typische strand- en terraswijn bestempeld. Steeds meer verplaatst echter het consumptiemoment van wijn zich van buitenshuis naar in -en rondom- het huis. Kortom, met mooi weer zitten we in de tuin met een fris glas Rosé d’Anjou. Dat wordt de tuintrend van 2011. Tijdens Libelle zomerweek (16-22 mei), die in het teken staat van ‘Summergarden’ is Rosé d’Anjou te vinden zijn op de stand van Atout France (Frans Verkeersbureau).
In winkels kan men tussen juli en oktober halslabels op de flessen Rosé d’Anjou vinden. Deze zullen een unieke code bevatten waarmee men op de site www.rosedanjou.nl leuke tuinprijzen kan winnen. De hoofdprijs is een ‘magnificent garden’ met een plantenpakket twv € 250 van Home and Garden planten. De 2de en 3de prijzen zullen respectievelijk bestaan uit jaar of halfjaar abonnementen op het tijdschrift Home and Garden.
Rosé d’Anjou (met halslabel) is verkrijgbaar bij Albert Heijn, Gall en Gall, Super de Boer, C1000, Dirk III, Digros and Mitra
Actiewebsite: www.rosedanjou.nl (online vanaf 1 juli 2011)