SHERRY campagne naar Alterego
‘Rooted in life’
Alterego is gekozen om de Sherry campagne in Nederland te voeren. Met de slogan Rooted in Life en het onderschrift Very unique wines from Jerez, zal het imago van Sherry geactualiseerd worden en een nieuwe generatie liefhebbers worden aangesproken. Om dit te bewerkstelligen is er gekozen voor een duidelijke B-2-B en B-2-C strategie, waarbij online branding en social engagement een grote rol spelen. Ook wordt er flink ingezet op PR met wijn-spijs workshops en proeverijen voor wijndocenten, horeca en consumenten. Daarvoor is Alterego in zee gegaan met respectievelijk online mediabureau Mediarchitect en PR bureau CK media promotions.
Alterego en haar partners hebben een ruime ervaring met de promotie van wijn en food. “Sherry heeft een ambachtelijk karakter en is uniek. Bovendien leent de drank zich uitstekend om koel te drinken en is tevens betaalbaar. Net als Gin en Cider heeft Sherry alle elementen in zich om hip te worden in Nederland” volgens Yuri Pieplenbosch, directeur van Alterego. “Het is geworteld in een rijke geschiedenis en staat op het punt (her)ontdekt te worden door foodies en trendsetters”. Alterego gaat met horecaconcepten aan de slag om een moderne variant van wijn-spijs combinaties te maken. Het verhaal achter het product zal middels video in een online campagne worden vertaald. In november zal de International Sherry Week (2-8 nov.) de aanleiding geven tot het startschot van de campagne in Nederland.
Voor meer informatie:
Alterego | Creative branding & package design, Yuri Pieplenbosch 070-3389440, www.alteregomarketing.com, info@alteregomarketing.com