SHERRY inspireert wijnbranche

10 tips om sales te verhogen met Sherry

Rotterdam 23 mei 2016. Maandag werd in de Rotterdamse Markthal ‘De Wereld van Smaak’ de Nederlandse Sherry campagne gepresenteerd aan importeurs, retailers, restaurateurs, sommeliers en opleiders. De vakhandel werd offline geïnformeerd over de online campagne en het interactieve platform sherry.wine/nl. Speciaal voor deze gelegenheid was ‘mister Sherry himself’ – César Saldaña – naar Nederland gekomen. De directeur van de Consejo Regulador van de DO Jerez-Xérès-Sherry y Manzanilla de Sanlucar de Barrameda in Jerez verzorgde een exclusieve proeverij van bijzondere sherrywijnen. Dennis Koole, Chef bij de Wereld van Smaak, verzorgde een aantal inspirerende Shapas, de perfect serve van Sherry met een hapje op het glas. Met deze presentatie zal Nederland weer aan de Sherry gaan in het voetspoor van andere populaire dranken zoals gin en jenever.

Revival
‘Sherry heeft alles in zich om de Nederlandse consument te verleiden: het heeft historie, wordt ambachtelijk gemaakt, is koel te drinken en heeft een aantrekkelijke prijs-kwaliteit verhouding’ aldus Yuri Pieplenbosch van marketingbureau Alterego. Daarnaast is de drank heel veelzijdig, er is eigenlijk voor ieders smaak een Sherry. De mogelijkheden voor mixen, cocktails en food pairing zijn eindeloos. Het product heeft wel wat uitleg nodig en daarom wordt continu gewerkt aan instrumenten die de branche kunnen helpen de revival van Sherry een extra impuls te geven.

Platform
Zo ontwikkelde Alterego, in opdracht van de ‘Consejo Regulador’, het interactieve platform sherry.wine/nl waar informatie, educatie en inspiratie samenkomen. Het platvorm is niet alleen voor de professional maar ook voor consumenten, docenten en horeca in de breedste zin, kortom voor iedere ‘sherrylover’. Met name in de aanloop naar de International Sherry Week van 7 tot 13 november zal de site weer druk bezocht worden. Een mini-site binnen sherry.wine vormt dan een interessant extra podium waar de branche actief op kan inhaken met acties, proeverijen, cocktails en wijn-spijs combinaties. Afgelopen jaar viel de internationale editie in de prijzen bij de Wine Marketing Awards van Drinks International en werd uitgeroepen tot de beste sociale en digitale campagne.  

10 tips
Er is een speciale brochure ontwikkeld waarin puntsgewijs uiteen gezet wordt wat de mogelijkheden zijn om Sherry online en offline te promoten. Met deze 10 tips en tricks gaat de wijnbranche aan de slag:

1.       Organiseer een proeverij of culinaire tasting

Download de speciale tasting mat via sherry.wine/nl/events/hulpmiddelen

2.       Meld uw evenement aan op het platform
Kijk op sherry.wine/nl/node/add/event

3.       Creëer uw eigen ‘Shapa’

Kijk voor inspiratie op sherry.wine/nl/ gastronomie/shapas

4.       Creëer uw eigen Sherry cocktail

Kijk voor inspiratie op sherry.wine/nl/gastronomie/sherry-cocktails

5.       Creëer een nieuw gerecht met Sherry

Kijk voor inspiratie op sherry.wine/nl/ gastronomie/schenk-en-combineer

6.       Meld uw bedrijf aan als Sherry spot

Kijk op sherry.wine/nl/node/add/sherry-spot

7.       Maak uw events en creaties zichtbaar op social media

Gebruik de hashtag: #sherrylover

8.       Haak in op de generieke campagne ‘Rooted in life’

Maak gebruik van de video https://www.youtube.com/watch?v=G48OddouurU

9.       Haak in op de jaarlijks terugkerende Internationale Sherry Week (7-13 november)

Gebruik de hashtag #sherryweek

10.   Volg sherrywinesNL in social media en deel de berichten

     sherrywinesNL    

Meer informatie: www.sherry.wine/nl   

Voor het bestellen van de digitale brochure, stuur een mail naar sherrynl@sherry.wine.

Einde Persbericht______________________________________________
Voor meer informatie en/of HR beeldmateriaal kunt u contact opnemen met CK Media Promotions, Nieuwe Boschstraat 13, 4811 CS BREDA. Colette Klautz 06-20141188, e-mail: colette@ckmp.nl website: www.ckmp.nl

Attachments

Andere bezoekers keken ook naar: